سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته دوشنبه 23 اسفند 1400/ شماره 484
افول رقابت ها در معاملات پایان سال، اُفت آرام دلار نیمایی، دلار آزاد کاهشی شد، ثُبات در قیمت های بازار، عقب نشینی برنت به 106 دلار، پایان کاهشی بورس تهران،

افول رقابت ها در معاملات پایان سال 
امروز آخرین معاملات پ پ ها و پی وی سی در بورس کالای سال 1400 انجام شد و به دنبال افزایش قیمت پایه عمده کالاها در قیمت گذاری روز گذشته، معاملات عمدتا با قیمت پایه یا زیر 10 درصد رقابت بود. در گروه پ پ نساجی با وجود اینکه عرضه ها 8 هزار تن کمتر از هفته قبل بود رقابت همه کالاها به جز 3 گرید با قیمت پایه صورت گرفت. در گروه پ پ شیمیایی نیز عمده کالاها با قیمت پایه معامله شدند. برای کالاهای گروه پی وی سی هم امروز رقابتی انجام نشد و معاملات با قیمت پایه صورت گرفت.

اُفت آرام دلار نیمایی
میانگین هفتگی دلار نیمایی که از 15 اسفند تا دیروز 160 تومان کاهش پیدا کرده بود، امروز هم با 41 تومان افت، به 23 هزار و 942 تومان رسید. میانگین روزانه نیز در کانال 23 هزار و 900 تومان سپری شد.

دلار آزاد کاهشی شد
دلار صرافی ملی که روز گذشته با 224 تومان افزایش، 24 هزار و 776 تومان قیمتگذاری شد، امروز تغییر مسیر داد، کاهشی شد و در مجموع با 362 تومان اُفت تا ساعت 15.00، هر دلار آمریکا، 24 هزار و 414 تومان قیمتگذاری شد. دلار آزاد نیز امروز نزولی شد و با 120 تومان کاهش به 26 هزار و 330 تومان عقب نشینی کرد.

ثُبات در قیمت های بازار 
با نزدیک شدن به روزهای پایان سال، عمده تأمین کنندگان مواد اولیه در حال رسیدگی به حساب ها هستند و معاملات به حداقل رسیده. امروز قیمت های بازار ترکیبی از بدون تغییر و کاهش بود. تنها کالایی که امروز تغییر چشمگیری تجربه کرد، سنگین بادی بود که 800 تومان نسبت به دیروز، افزایش داشت. در گروه پرمصرف نایلون و نایلکس سبک فیلم کاهشی و سایر کالاها عمدتا بدون تغییر یا با تغییری جزئی نسبت به روز گذشته پیشنهاد شدند. پ پ های نساجی mfi بالاها بدون تغییر تا 100 تومان کاهش و mfi بالاها بدون تغییر تا 300 تومان افزایش، بودند. گروه پ پ شیمیایی نیز در کالاهای 548r بدون تغییر تا 300 تومان افزایش و کالاهای mr و zr از 200 تا 600 تومان کاهش داشتند. 

عقب نشینی برنت به 106 دلار
برنت که معاملات اول هفته را با عقب نشینی به 110 دلار آغاز کرده بود، در ادامه نیز به روند کاهشی ادامه داد و با 5.1 درصد اُفت نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته به 106 دلار عقب نشینی کرد. قیمت برنت تا ساعت15.00 به 106 دلار و 88 سنت رسید.

پایان کاهشی بورس تهران
بورس تهران که از ابتدای هفته افزایشی بود امروز را هم افزایشی آغاز کرد اما در ادامه کاهشی شد و شاخص کل بازار سرمایه در پایان معاملات با 595  واحد کاهش به 1 میلیون و 334 هزار رسید.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟